תוכנית לימוד ושיטת הערכת

תוכניות לימוד וסדר יום

תוכנית הלימודים משלבת מקצועות ליבה (כנדרש ע"י משרד החינוך) עם לימודי העשרה חווייתיים ומגוונים.

תוכנית הלימודים מותאמת לשלבי ההתפתחות בכל גיל. היא מהווה יחידה שלמה אשר בה שזורים המקצועות זה בזה, על מנת לאפשר לילד להתפתח מבחינה גופנית, נפשית, רוחנית וחברתית גם יחד, ומבלי להזניח אף אחד מן הצדדים.

עקרונות מובילים:

  1. למידה מותאמת – הלמידה מותאמת לקצב האישי של כל ילד וילדה, תוך טיפוח הסקרנות הטבעית והתייחסות חינוכית כוללנית לכל תחומי התפתחותו.
  2. רב גילאיות.
  3. לומדים עצמאיים- אנו מקדמים למידה אוטונומית המעצימה עצמאות, אחריות וסקרנות.
  4. מצוינות תהליכית.
  5. עבודה ולמידה שיתופית, צוותים.
  6. פרקטיקות ומיומנויות של המאה ה-21.

יום הלימודים בכיתות הצעירות מתקיים בין השעות 8:15-14:00, והחל מכיתה ז' ישנם גם ימים ארוכים.

בבית החינוך פועל מועדון העשרה לגילאי א'-ו' בין השעות 14:00-16:45. פירוט בהמשך.

"לילד הייתי נותן כנפיים, אך משאיר אותו ללמוד לעוף בעצמו"

שיטת ההערכה

בבניית תהליכי ההערכה בבית החינוך, הובילה אותנו ההבנה שחשוב לנו לא רק כמה התלמיד טוב בחשבון או גיאוגרפיה, אלא הכישורים שרכש כלומד וכאדם. חינוך רחב הרבה יותר מהקניית ידע.

אנחנו רוצים לראות ילדים עצמאיים – שיודעים לשאול שאלות טובות וגם יודעים לחפש דרך לענות עליהן. הכרחי בעינינו שהתלמידים יפתחו יכולת של התבוננות עצמית וילמדו להעריך את עצמם – והתעודה היא חלק מהתהליך הזה.

התלמידים מקבלים תעודות באמצע שנה ובסיום שנה.

הדגש בתעודות אלה הוא על המימד ההתפתחותי של התלמיד עם התייחסות רב-תחומית ככל האפשר. חשוב להדגיש, לא מדובר על הערכה הישגית, השוואתית או מספרית, אלא על הערכת התלמיד ביחס לעצמו, להתקדמותו ולאתגרים שעומדים לפניו בתחומים השונים.

התלמיד שותף לתהליכי ההערכה וכל תהליך הערכה נעשה בדיאלוג עמו ובשיתופו.

למורים חלק קריטי בתהליך- כל מורה כותב לכל תלמיד פיסקה אישית מהלב המבטאת את הערכתם על התקדמותו יחד עם נקודות לשיפור.

הרשמה למפגש פתוח

אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהכיר אותנו מקרוב