מכתב שקיבלנו מהורים של תלמיד בכיתה ד' שהצטרף אלינו לפני כחודש.
מרגש עד דמעות ומזקק כל כך הרבה מהחזון שלנו:
ללילך וצוות בית הספר,
רצינו לאחל לכולכם חג שמח ולנצל את ההזדמנות לאמר תודה רבה!
בננו כבר קרוב לחודש בביה"ס ואנחנו אסירי תודה על המעבר המבורך.
אנו כל כך שמחים שעל אף החששות לעשות מהלך שכזה באמצע תקופה כל כך מורכבת הקשבנו ללב ולתחושות הבטן והעברנו אותו. כבר לאחר שיחת הטלפון הנעימה עם תמר וההיכרות המשמעותית בזום עם לילך ורוני הרגשנו את העומק שבחשיבה לצד תחושת האכפתיות האותנטית, והבנו שאנחנו בידיים טובות ומחבקות.
אמנם אנחנו עוד לא ממש מכירים את מרבית הצוות אך רוח העשייה של כל אחד בהחלט נוכחת בביתנו תודות לשיתופו של בננו את חוויותיו הרבות והממלאות.
כייף גדול לשמוע אותו מדבר על מוריו בהערכה כה גדולה ובסקרנות. זה נפלא וכל כך משמח.
בננו נכנס לכיתה ישר לתוך החזרות לקראת ההצגה לפורים. מיד ניתן לו תפקיד וכן לקח גם חלק בצוות העריכה. הוא נכנס ישר לעניינים ואף הופיע בגבורה ומיד הרגיש חלק מהכיתה והקהילה תודות לכלל הפעילויות המגבשות והמכילות. התכנים שנכנסו לתוך ביתנו דרך שיעור האקטואליה, תודות לשיח וההרכב האנושי מחממים את ליבנו. כמה נהדר זה שאפשר פתאום לנהל עם בננו שיחות על זיהום החופים, ושאר עניינים חשובים. נפתח לו צוהר למחוזות חדשים ואנחנו שמחים שיש לכך קול, דרך וכיוון שמלווים.
איזה כייף לגלות שבננו, שחשש מהחזקה וליטוף של חיה בפינת החי, מחכה היום לשיעור בשקיקה רבה ונהנה מכל רגע. מתגבר על הפחד ונהנה מהחוויה של הטיפול והקשר עם החיה. והכי משמח זה לשמוע אותו בעצמו מגלה, מבין, מרגיש, ומשתף בגילויים החדשים והשונים ממה שהכיר עד כה.
הפליאה והשמחה שלו מזה ש"בביה"ס הזה" המורים עושים את הדברים יחד איתם (מציירים ביחד, חוקרים ביחד, רצים בשדות בכייף גדול, ולומדים ביחד), את תחושת החופש, ראיית האחר, מתן הבחירה והכבוד ההדדי שעוברת אליו. זה בהחלט לא מובן מאליו.
בננו בשבועות האחרונים מרבה להגיד לנו תודה על כל מיני דברים ואנחנו מבינים שזוהי בעצם דרכו לבטא את התודה שלו על המעבר ועל הדלת החדשה שנפתחה בפניו.
זו תזכורת גם עבורנו כמה חשוב בחיים להעז ולעשות שינויים כשהדברים לא בדיוק מתחברים, ואנחנו שמחים שיצא לו לחוות את זה כבר עתה בתקווה שייקח מזה גם להמשך החיים וייחפש לו את המדויק והטוב עבורו.
אז תודה גדולה וחג שמח.
הלמידה החווייתית והמגוונת ב"טבע הדברים"
הלמידה החווייתית בבית הספר
נעשית בדרכים שונות.
אחד המאפיינים הבולטים הוא
למידה במרחבים מגוונים
מה זה אומר בעצם?