גן "טבע הדברים" מגיל 3 עד 6 שנים
החטיבה הצעירה של בית חינוך "טבע הדברים" הינה בית צומח המאפשר חיבור לטבע, המזמין את הילדים לחקור ולגלות מתוך פליאה וכבוד לתהליכי הלמידה המבוססים על פדגוגיה של הקשבה, דיאלוג, היכרות אמיתית דמוקרטית ובניית קהילה.
החזון שלנו – לתת מענה התפתחותי לצרכיו האישיים של כל ילד, תוך הבנה כי כל ילד יחודי ועלינו לאפשר לו התנסויות התואמות את נטיותיו, צרכיו, רצונו והשלב ההתפתוחתי הו הוא נמצא.
זאת בשילוב עידוד לעצמאות, אחריות, סקרנות וחיבור רגשי וחברתי.
מאפייני הגן – מענה אישי רחב, למידה אוטונומית, העשרה וחוויה, מיומנויות עתיד, מרחבי למידה
מענה אישי רחב – צוות גדול שנותן מענה מותאם אישית לצרכים של כל ילד.
למידה אוטונומית – העצמת עצמאות, בחירה, אחריות וסקרנות.
העשרה וחוויה -שיטות למידה מבוססות חקר, משחק וחוויה.
מיומנויות עתיד – הקניית כלים ומיומנויות חשובים למאה ה-21 (עצמאות, אחריות, סקרנות, הבעת דעות, עמידה מול קבוצה, בחירה מחושבת, חשיבה ביקורתית ועוד).
מרחבי למידה – גן מאובזר, גינה אקולוגית, מרחב זואולוגי, שדות ירוקים, חצר ענקית.
התוכן הלימודי בגן מתייחס לכל האספקטים בהתפתחות הילד:
אינטלקטואליים, רגשיים, חברתיים ופיסיים מוטוריים.
באמצעות למידה חווייתית מגוונת, נחשוף את הילדים לתחומי ידע, מרקמים, התנסויות, אתגרים וחוויות שיקדמו אותם ויאפשרו להם התפתחות תקינה לצד יכולת התמודדות עם אתגרי הזמן ומוכנות לשלב הבא המצפה לכל ילד (קורונה, הכנה לכיתה א', אירועים אישיים כמו לידת אח/ות ועוד).
הלמידה החווייתית תכלול סוגי משחק שונים כגון- משחק בצעצועים,משחק הסוציודרמתי (משחקי כאילו ומצבים יומיומיים), משחקי מיומנות (הרכבה, התאמה, בנייה ועוד).
נשאף לאתגר כל ילד למיצוי הפוטנציאל האישי שלו תוך יצירת מוטיבציה פנימית והעמקת הסקרנות הטיבעית.
במהלך שעות הפעילות מתקיימות שלוש צורות עיקריות של למידה מותאמת, שמשתלבות זו בזו:
- בכיתה ניתנות הקניות פרטניות לילדים בהתאם להתקדמותם, הנטיות הטבעיות שלהם, תחומי עניין וכדומה. בקנייה זו הגננ/ת מלמד מיומנות או מקנה ידע בתחום מסוים, בהתאם להתקדמות האישית של התלמיד.
- הקניה בקבוצה / מליאה/ מפגש אשר מעביר תחום ידע בתחומי לימוד שונים כגון : נושאים חברתיים ורגשיים, אמנות, מוסיקה, חגים וכיצ"ב. הקבוצה יכולה למנות גם מספר ילדים קטן של שנים שלושה ילדים, על מנת להתאים את הנלמד ורמת הלימוד לכל ילד וילד, ובאותה מידה קיימות מליאות של כל ילדי הכיתה.
- למידה עצמאית – בעזרת הסביבה המובנית – מזמנים פעילות ולמידה בהתאם לגיל ולרמת הילדים, הנטיות שלהם, תחומי הלימוד השונים ותחומי ענין של הילדים. הילד מסוגל לבצע למידה עצמאית מתוך הנעה פנימית. בתוך מסגרת עבודה עם חוקים ברורים לילד יש חופש לבחור ולהתקדם באופן עצמאי על ידי תרגול, חקירה והתנסות עצמאית.
מעבר לאלו מתרחשת למידה עצמאית או בקבוצה באופן ספוטנטני תוך משחק סוציו-דרמטי בקבוצת הילדים. גם על משחק זה מתבצעות תצפיות, הערכה ומעקב והכוונה במקרה הצורך. הקניית ערכים חברתיים ורגשיים יכולה להתבצע בכל אחד מהאופנים בהתאם לגיל, לצרכים הרגשיים, החברתיים ובהתאמה למקום בו כל ילד נמצא.
אנו מבשלים אוכל טרי בכל יום במטבח הגן ומגישים ארוחות מגוונות המורכבות מכל אבות המזון.
בתפריט משולבים פחמימות, דגנים, קטניות, בשר, ביצים, פירות וירקות. התפריט נשלח להורים מעת לעת עם עדכונו.
האוכל מבושל ע"י מבשל מוכשר שהוא חלק מהצוות הקבוע של הגן ועם המון אהבה.
אנו מקפידים על מצרכים טריים, מזינים ומתאימים את התפריט להעדפות וצרכי התזונה של הילדים.




