איך אנחנו מונעים אלימות בבית הספר "טבע הדברים"?

נמחיש דרך סיפור קטן על ילד גדול😊

ענבל האם הצעירה נכנסה בשערי בית הספר, חשש כבד מונח בלבה.

היא זומנה לשיחה על בנה בכורה, יואב, שלומד בכיתה ב'.

היא יודעת שבשבועיים האחרונים יואב מתנהג לעתים קרובות בצורה לא מתאימה, אפילו תוקפנית אפשר לומר.

אבל מעולם היא לא זומנה לשיחה לגביו,

הוא באמת ילד מקסים, כזה מתוק…

ועכשיו היא חוששת מהשיחה עם המנהלת,

מאוד חוששת.

"בוקר טוב ענבל" קידמה את פניה מנהלת בית הספר שחיכתה לה בחדר עם היועצת והחונכת האישית של יואב.

"בוקר טוב" היא ניסתה לחייך.

עם כל המתח שהיה בלבה, השיחה התנהלה בנעימות ובמיקוד הצורך של יואב.

החונכת האישית של יואב תיארה בפניהם את מעגל החוזקות הרחב של יואב והדגישה שההתנהגות שלו בשבועיים האחרונים לא מבטאת את כישוריו המעולים.

ענבל שיתפה בשינויים מסויימים שעברו על יואב בבית בתקופה האחרונה.

יחד הן הגיעו להבנה שיואב עובר משבר זהות, שהוא לא מחובר לחוזקותיו ולכן הוא מתוסכל ומאבד ביטחון.

ענבל חששה שיואב יקבל עונש שעוד יותר ישבור את רוחו אבל לא ידעה מה כן יפתור את המצב…

ואז היועצת הציעה הצעה שגרמה לה להיות המומה

"יואב יקח חלק מרכזי בהובלת הטיול השנתי בבית הספר".

ענבל הייתה המומה. איך במקום עונש מדברים איתה על תפקיד ואחריות?

"אבל הוא רק בכיתה ב'" היא צחקה

"ניתן לו תפקיד הובלה שיתאים לגילו, וכך נעצים אותו ונחבר אותו לביטחון ולמסוגלות שלו".

ענבל הרגישה איך דמעה קטנה ממלאת את זווית עינה.

היא הודתה להן ויצאה, מצפה לדעת מה ילד יום.

יואב קיבל את תפקיד ההובלה,

כמובן לא נאמר לו שיש קשר להתנהגותו האלימה,

התפקיד התקבל אצלו בזרועות פתוחות.

במהלך הימים שקדמו לטיול השנתי התגלו אצלו כוחות שאיש לא שיער שמצויים בו-

הוא יזם, הציע, רתם חברים, תכנן ולקח אחריות נרחבת על תפקידו!

כמובן שההתנהגות האלימה חלפה כלא הייתה.

היא כלל לא הייתה המוקד.

המוקד היה חוזקותיו של יואב, כישוריו ואופן ההסתכלות שלו על הדברים.

אפילו שהוא רק בכיתה ב'.

יואב חזר באופן טבעי להרגלי הלמידה והחברות שלו,

הפעם יואב חזק יותר,

יואב מבטא את כוחו דרך חוזקותיו.

והאלימות?

היא רק לימדה אותנו מה יואב מבקש.

** הפרטים שונו מעט כדי לשמור על פרטיות המעורבים

אולי יעניין אותך גם...