בבניית תהליכי ההערכה בבית החינוך, הובילה אותנו ההבנה שחשוב לנו לא רק כמה התלמיד טוב בחשבון או גיאוגרפיה, אלא הכישורים שרכש כלומד וכאדם. חינוך רחב הרבה יותר מהקניית ידע.
אנחנו רוצים לראות ילדים עצמאיים – שיודעים לשאול שאלות טובות וגם יודעים לחפש דרך לענות עליהן. הכרחי בעינינו שהתלמידים יפתחו יכולת של התבוננות עצמית וילמדו להעריך את עצמם – והתעודה היא חלק מהתהליך הזה.
התלמידים מקבלים תעודות באמצע שנה ובסיום שנה.
הדגש בתעודות אלה הוא על המימד ההתפתחותי של התלמיד עם התייחסות רב-תחומית ככל האפשר. חשוב להדגיש, לא מדובר על הערכה הישגית, השוואתית או מספרית, אלא על הערכת התלמיד ביחס לעצמו, להתקדמותו ולאתגרים שעומדים לפניו בתחומים השונים.
התלמיד שותף לתהליכי ההערכה וכל תהליך הערכה נעשה בדיאלוג עמו ובשיתופו.
למורים חלק קריטי בתהליך- כל מורה כותב לכל תלמיד פיסקה אישית מהלב המבטאת את הערכתם על התקדמותו יחד עם נקודות לשיפור.