** תמונה טרום קורונה

למידה מותאמת אישית נתפסת כדבר מורכב וקשה ליישום ודורשת משאבים רבים של כ"א, זמן, מרחבים וטכנולוגיה.

בפוסט הזה ברצוננו להציג כמה נקודות לגבי האופן בו אנו ב"טבע הדברים" תופסים ומממשים למידה מותאמת אישית:

ראשית, למידה מותאמת אישית בעיננו, היא היכולת לראות כל ילדה וילד, לזהות את הנטיות הטבעיות שלהם, את החוזקות והקשיים, את הכישורים היחודיים ואת מנגנון המוטיבציה הפנימי שלהם. בעזרת החונך האישי והקשר הצמוד, אנו מגלים את עולמו האישי של כל תלמיד/ה ומתוך זה פועלים לבניית תוכנית למידה אישית.

אנו לא מנסים לבצע זאת בעצמנו.
מתוך הבנה שהתלמיד מכיר את עצמו הכי טוב, אנו מבצעים תהליך משותף שבו, יחד איתו/ה, אנו חוקרים, מבררים ומפענחים את התוכנית הטובה ביותר עבורם.

תוכנית הלמידה שנבנית מורכבת מ-8 ערכים דרכם אנו שואפים לקדם את הלומד ולצייד אותו/ה בכלים ומיומנויות: בנאדמיות, ספורטיביות, להיות לומד עצמאי, לנהל רגשות, תלמידאות ארגון וסדר, עבודת צוות, מנהיגות ויזמות, מצוינות תהליכית.

במרכז התהליך נמצא החונך האישי, האמון על התאמת ההוראה והלמידה וגם מאתר הזדמנויות לחיזוק הקשרים הבין-אישיים בתוך הכיתה, כיוון שלמידה מותאמת אישית כוללת גם את התחומים החברתיים והרגשיים.

התלמידים מצידם, לומדים לקחת אחריות, להציב יעדים אישיים, לנהל לוחות זמנים, תכנון ויצירת תהליכי בקרה עצמית. מתוך כך הם מפתחים הנעה פנימית, תחושת מסוגלות עצמית, ואחריות אישית.

התאמת הלמידה לכל תלמיד ותלמידה דורשת שינויים בדפוס החשיבה ובפרקטיקה החינוכית. וזו אחת המטרות שמול עיננו ב"טבע הדברים".