אחת מהמטרות הניצבת מול עיננו היא יצירת למידה אפקטיבית

גם בקורונה, גם בלמידה מרחוק או למידה היברידית, חשוב לנו שהלמידה תהיה אפקטיבית.

מה המשמעות של למידה אפקטיבית מבחינתנו?

  1. מותאמת ללומד– למצבו הרגשי, לתחושת המסוגלות שלו, לרמת הלמידה, ליעדים שהציב לעצמו בתיווך שלנו, לחוזקות שלו ומה שחשוב לו ובעיקר- כזו שתעורר אצלו סקרנות, אקטיביות והנעה פנימית. כי כשיש את אלו, הלומד יוכל להתמודד עם כל אתגר שיוצב בפניו.
  • ידע– בכל שלב בלמידה אנו מגדירים מהו התוצר שנרצה ליצור.
    אני שואלים את עצמנו- מה התלמיד ילמד, מה הידע החדש שיקבל, איך זה ישרת אותו, למה חשוב שילמד את זה כעת, מהי הדרך בה נשיג את זה?
    עצם שאילת השאלות מכוונת אותנו לדיוק התכנים, התזמון וגם האופן בה נקיים את אותה למידה כדי להשיג תוצאות מקדמות ומשמעותיות עבור הלומד.
  • מיומנויות– במסגרת בחינת התוצר הרצוי מהלמידה, אנו בוחנים אילו מיומנויות נרצה להקנות ללומד. בהתאם לתשובה, אנו מיצרים הזדמנויות ופלטפורמות שיאפשרו זאת.
    סוגי מיומנויות כגון: יצירתיות, ארגון, חשיבה ביקורתית, הצבת יעדים, מחקר ושאילת שאלות, עבודת צוות, עמידה מול קהל, יוזמה ועוד.
  • כלים– חלק מלמידה אפקטיבית היא מתן כלים ופרקטיקות שישרתו את התלמידים כיום ובעתיד, ומותאמות לאתגרים הצפויים להם. לשם כך אנו משלבים עבודה במרחבי למידה מגוונים, שילוב של כלים דיגיטלים, לצד כלים רגשיים, חברתיים וכלים להתמודדות וצמיחה.

המטרות והערכים לאורם פועל בית החינוך, ניצבים מול עיננו בכל תהליך, בין אם הוא מקרוב, מרחוק או גם וגם. ובכך אנו מצליחים להוביל את הלומדים ליצירה משמעותית, מספקת ומלאת האפשרויות, בהתאם לאתגרי המאה ה-21.